Co daje integracja? PDF Drukuj Email
  • przynosi obustronne korzyści;
  • przełamuje wszelkie bariery dzielące jednych od drugich;
  • uczy w naturalny sposób tolerancji, wrażliwości, otwartości, wyrozumiałości, serdeczności;
  • chroni przed izolacją;
  • rozwija każde dziecko we wszystkich sferach: poznawczej, społecznej emocjonalnej, fizycznej i duchowej;
  • uczy wzajemnej akceptacji w oparciu o życzliwe odnoszenie się innych;
  • umożliwia odkrywanie swoich zainteresowań i predyspozycji;
  • powoduje wzrost motywacji do działania, nauki oraz dorównania innym;
  • uczy radości z dawania;
  • rozbudza świadomość tego, że wszyscy ludzie mają równe prawa, choć mają różne możliwości;
  • ułatwia budowanie obrazu własnej osoby;
  • daje możliwość zabawy i nauki z kolegą, który pracuje wolniej i słabiej;
  • wzbogaca wiedzę o różnych schorzeniach i sposobach postępowania z nimi;
  • pozwala zdobywać doświadczenie, że w szkole liczy się nie tylko wiedza, ale i serce;
  • łagodzi obyczaje (dzieci są mniej agresywne), obserwuje się więcej cierpliwości, taktu i kultury osobistej;
  • uczy mądrze sobie nawzajem pomagać, bez wyręczania się;
  • powoduje szersze spojrzenie na świat, większą wrażliwość na drugiego człowieka;
  • rodzi wiarę we własne siły, pomaga przełamywać bariery nieśmiałości;
  • powoduje czynne uczestnictwo w życiu klasy (dzieci są jej gospodarzami);
  • pomaga pozbywać się egoizmu, uczyć się rozumieć innych;
  • umożliwia przyswajanie pozytywnych form zachowań (następuje szybszy rozwój mowy);
  • rozwija samodzielność;
  • powoduje zanik niezdrowej rywalizacji na rzecz zgodnego współdziałania